تهران و کرج
09126972376
ساعت پاسخگویی به تماس ها 9 صبح الی 6 عصر
09126972376
ساعت پاسخگویی به تماس ها 9 صبح الی 6 عصر
10 فرمان طراحی بسته بندی

10 فرمان طراحی بسته بندی

بسته بندی محصول یکی از مهمترین جنبه های بازاریابی است. یک طراحی بسته بندی جذاب باید یک ارتباط روانی و فیزیکی ایجاد کند. بسته بندی محصول را شناسایی می کند و صحت خرید آنها را به مصرف کنندگان تایید می کند. با این حال، این تنها زمانی اتفاق می افتد که صاحبان برند کیفیت بسته بندی محصول را با آنچه مصرف کننده می خواهد مطابقت دهند. بسته بندی هرگز نباید مصرف کنندگان را از خرید باز دارد. برای رسیدن به درستی، در اینجا نکاتی وجود دارد که بازاریابان و طراحان بسته بندی باید از آنها استفاده کنند.
10 فرمان طراحی بسته بندی
طراحی حرفه ای بسته بندی

10 فرمان طراحی بسته بندی - فاز اول

1. زود شروع کنید

در ابتدای توسعه محصول با طراحی بسته بندی شروع کنید. چندین طرح بکشید تا یک ایده بصری از اینکه محصول شما چگونه باید باشد را به دست آورید. آن را با آنچه که رقبا با بسته بندی آنها انجام داده است مقایسه کنید. برخی از ایده ها ممکن است از محصولات در دسته های دیگر آمده باشند. مدل هایی را بر اساس تحقیقات بازار خود ایجاد کنید. مصرف کنندگان بهترین منبع برای بیان آنچه می خواهند ببینند یا نیاز دارند هستند. (10 فرمان طراحی بسته بندی)

2. آن را ساده نگه دارید

برای بسیاری از محصولات، کمتر، بیشتر است. تلاش برای تبلیغ یک محصول از طریق بسته بندی آن می تواند تأثیر منفی داشته باشد. مطمئن شوید که بسته بندی آن چیزی است که شما نیاز دارید، نه بیشتر. حمل و نقل کالا باید آسان باشد، حاوی هشدارهای مربوطه باشد و همچنین از محصول محافظت کند. بسته بندی سفارشی می تواند گران باشد و اگر هدفی را تامین نکند، هدر دادن پول بازاریابی است.

3. برندسازی و موقعیت یابی را در نظر بگیرید

مکان و برند فاکتورهای مهمی هستند که باید در نظر گرفته شوند. شناخت بازار هدف برای یک محصول خاص مستلزم شناسایی انتظارات آنها از محصول است. تحقیقات کاربر به شما کمک می کند موثرترین و جذاب ترین بسته بندی را تعیین کنید. دریابید که چگونه محصولات رقبای شما نیازهای شما را برآورده نمی کند و از آنها بهره برداری کنید. (10 فرمان طراحی بسته بندی)

10 فرمان طراحی بسته بندی - فاز 2

4. نحوه فروش آن را تعیین کنید

فروش آنلاین محصولات با قرار دادن آنها در قفسه فروشگاه ها کمی متفاوت است. مصرف کنندگان نمی توانند محصول را قبل از خرید لمس یا احساس کنند، بنابراین بسته بندی باید برای حواس دیگر جذاب باشد. با این حال، یک محصول در قفسه باید به اندازه کافی از رقبا متمایز باشد تا مصرف کنندگان آن را بخرند. (10 فرمان طراحی بسته بندی)

5. به تایپوگرافی فکر کنید

چه محصول به صورت آنلاین فروخته شود، چه در فروشگاه یا هر دو، متن روی بسته بندی باید خوانا باشد. بازار هدف تعیین می کند که چقدر می توانید متن را بزرگ یا کوچک کنید. رنگ باید با طرح کلی بسته مطابقت داشته باشد. این همچنین مستلزم قرار دادن فقط موارد مهم و حذف متن اضافی است. اگر مصرف کنندگان در خواندن محصول شما مشکل داشته باشند، از رقبای شما خرید خواهند کرد. (10 فرمان طراحی بسته بندی)

6. سبز فکر کنید

بسیاری از مصرف کنندگان از اینکه چگونه محصولاتی که خریداری می کنند بر مسائل زیست محیطی تأثیر می گذارد آگاه تر می شوند. بسیاری از مردم بازیافت می کنند و انتظار دارند بسته بندی سازگار با محیط زیست باشد. توسعه بسته بندی جذاب که سازگار با محیط زیست نیز باشد می تواند فروش شما را افزایش دهد.

همچنین ممکن است الزامات قانونی برای بررسی وجود داشته باشد. همه به قانون ملزم نیستند، با این حال، مصرف کنندگان و انجمن ها می توانند آن را درک کنند. یک شهروند شرکتی خوب نسبت به محیط زیست می تواند نتیجه خوبی داشته باشد.

طراحی مرباهای نیبل
تنباکو الفاخر
طرح های اروپایی مربا
طراحی بسته بندی گرانولا

10 فرمان طراحی بسته بندی - فاز 3

7. توجه مصرف کننده را حفظ کنید

تحقیقات بازار بینش هایی را نشان می دهد که به شما امکان می دهد با مصرف کنندگان ملاقات کنید و توجه آنها را جلب کنید. مصرف‌کننده‌ی معمولی دامنه‌ی توجه کوتاهی دارد و ممکن است قبل از تصمیم‌گیری برای خرید یک محصول، به زنگ‌ها و سوت‌های زیادی نیاز داشته باشد. اما بسته بندی نباید آنقدر مدرن و رنگارنگ باشد که بی ربط شود. یافتن تعادل کامل را می توان از طریق آزمون و خطا به دست آورد. با ایجاد تغییرات کوچک در بسته بندی حداقل هر دو سال یکبار وفاداری مصرف کننده را حفظ کنید. (10 فرمان طراحی بسته بندی)

8. آن را یک سرمایه گذاری در نظر بگیرید

سرمایه گذاری در بسته بندی با کیفیت، مصرف کنندگان را تشویق می کند تا باور کنند که چیزی با ارزش می خرند. به یاد داشته باشید که بسته بندی نشان دهنده برند است و اگر ارزش درک شده پایین باشد، مصرف کنندگان بر اساس ظاهر محصول به سرعت خرید نمی کنند. 10 فرمان طراحی بسته بندی

9. از محصول خود محافظت کنید

جزئیات بیرونی برای جلب توجه مصرف کنندگان و مشتریان بالقوه مهم هستند. با این حال، بسته بندی نیز باید محصول را تا زمانی که مصرف کنندگان آماده استفاده از آن شوند حفظ کند. در نظر بگیرید که محصول چقدر باید در فروشگاه باشد. کالاهای کند ممکن است چندین ماه یا حتی سالها طول بکشد تا به مقصد نهایی خود برسند. بنابراین، مواد بسته بندی باید بتوانند در برابر عناصری که با آنها در تماس هستند مقاومت کنند. (10 فرمان طراحی بسته بندی)

10 فرمان طراحی بسته بندی - فاز 4

10. محدودیت های تولید و ساخت را در نظر بگیرید

تعیین نحوه بسته بندی با محصول مهم است. محدودیت های تولید و ساخت می تواند نحوه طراحی بسته بندی را دشوار کند و باید بخشی از فرآیند اولیه باشد. گفتگوهای مداوم با بخش تولید اطمینان حاصل می کند که طراحی با آنچه که بهترین کار را انجام می دهد هماهنگ است. از فهرستی کار کنید که تجهیزات و پرسنل تولید و ساخت و همچنین آنچه مصرف کنندگان می خواهند ببینند را در نظر می گیرد.

طراحی و چاپ کارتن قهوه ای
یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.فیلد های مورد نیاز علامت گذاری شده اند *